Koncepcja zmian w komunikacji miejskiej Sochaczewa

/ 38 odpowiedzi



1)       2)       3)       4)      

4

5

6

,

25

4

,

52

3A

,

57

2

5

29

3

,

30

6

,

35

4

,

6

15

3A

,

29

2

,

44

5

,

7

10

6

,

36K

3A

,

49

3

,

51

2

8

31

6

,

,

9

13

3A

,

35

2

,

41

4

,

10

11

3

,

49K

3A

,

11

14

2

,

29

3

,

12

30

2

,

,

13

9

4

,

40

3

,

47

2

,

53

3A

14

45

5

,

46

6

,

15

24

3

,

46K

3A

50

2

,

16

10K

4

,

21

6

,

37

5

,

55

3

17

21K

3A

,

29

2

,

18

52

6

,

,

19

9

3

,

40

2

,

20

,

51

3A

,

21

17

5

,

41

6

,

22

3

3A

,

43

5

,

23

18

3A

,

,

5:29 – 5:30 – 5:35   1 i 5 minut 7:49 – 7:51   2 minuty 13:53 – 14:45  - 52 minuty

17:29 – 18:52  83 minuty odpowiedz cytuj


4

5

35

50

5

5

20K

35

50

6

5

20K

35

50

7

5

20K

35

8

5

35

9

5

35

10

5

35

11

5

35

12

35

13

5

35

14

5

35

50K

15

5

20

35

50K

16

5

20

35

17

5

35

18

5

35

19

5

35

20

5

35

21

5

35

22

5

4

35

5

5

20

35

50K

6

5

20

35

50K

7

5

20

35

50K

8

5

35

9

5

35

10

5

35

11

5

35

12

5

13

5

35

14

5

35

15

5

20K

35

50

16

5

20K

35

50

17

5

35

18

5

35

19

5

35

20

5

35

21

5

35

22

5

35

(2015/05/25 14:29)

1)                                  (2015/05/25 14:29)

Na koniec  ciekawostka... Autobusy ZKM pokonują średnio ponad 2000km dziennie (763tys km rocznie) A dotacja do każdego kilometra wynosi 2,47zł/km razem 1,9mln.
Marnują się te pieniądze.

(2015/05/25 14:47)
To jeszcze....  przychody poza dotacją:  3,019mln zł
Ostateczny koszt woz/km   6,42zł

I na koniec  poziom samofinansowania sie komunikacji 61,5%




(2015/05/25 14:57)
 Wozokilometr, oto przyczyna patologii w komunikacji miejskiej. Chłopaki chcą tylko jeździć bo za jeżdżenie im płacą, choćby i na pusto, takie sobie koleśowe źummmm, źuuuuuuum. A co im tam klient, mieszkaniec i ich pracodawca. Mamy go w piśku, przecież nie płacą od łepka tylko od kilometra, czyli byle jeździć, nie wozić. Oto cudowny system władz miasta i  radnych bezradnych, źuuuuuuum. I tym sposobem po raz kolejny mieszkańcy są wydudani.  

(2015/05/25 15:49)
Fatalna komunikacja miejska w Sochaczewie ma wiele powodów np absurdalne przystanki. Brak przystanku na 600lecia-Pokoju a zatoczka przy Bajkolandzie  ??.   Kolejny przykład autobus z PKP ... ma przystanek na Piłsudskiego za 1 maja podczas gdy powinien mieć w pobliżu ronda i obsługiwać tez  Starostwo Powiatowe/Zespół Szkół Roliczych.
Jak ktoś powie "za często" to ja sie pytam ILE JEST METRÓW od przystanku Victoria do Kauflandu a potem Trojanowska.  


 Dlaczego autobusy z do i z PKP  na ulicy Traugutta jeżdżą potem Licealna (i tak nie ma tam przystanku) skoro mógłby jeździć 15 sierpnia-Łuszczewskich zasilając w komunikację   cały kwartał ulic (w strefie rozsądnego dojścia) od Licealnej po Okrzei  w tym SP2 i Przedszkole Nr4.  


  




(2015/05/25 16:11)
Pisiolony melepetyzm jednym słowem, gnuśność, arogancja, nie chce mi sizm i mam to w dupizm. Tak wybrali to niech po..................pieszo, a chłopcy niech jeżdżą bez sensu po mieście za nasze podatników pieniądze, może jak resztę zaczną boleć nogi to rozumek powróci, choć nie na pewno.  

(2015/05/25 16:23)
To proste.... do Sochaczewa nie dotarło iż komunikacja miejska to nie jest "socjalny spad dla biedoty"   tylko nowoczesna wizja miasta.  Sochaczew jest zastawiony samochodami, parkin P+R jest zastawiony po brzegi.... 
Panie Burmistrz i dyrektorze ZKM  czas zmienić  wizję transportu publicznego z "byle czego żeby się babcie nie czepiały" .....  na nowoczesny transport by ludzie porzucili samochody  będzie zdrowiej i dla ludzi i dla miasta.    Ale koniec z liniami krajobrazowymi jeżdżącymi co 4 godziny.  Nie znam wszystkich krańców osobiście ale mam duże wątpliwości  czy musi tam jechać 10 metrowy AMZ CitySmile....  sądzę ze 10-15 miejscowe  Busy w ramach wspólnej taryfy ZKM nie byłyby lepsze.   Ludzie z Brochowa czy Mokasu mogliby mieć wspólna linie przez Chodaków (a tam co 10 minut linie naprzemiennie w szczycie przez Młynarską/600lecia/Staszica).  Za cene  woz/km dużego autobusu,  można by zwiększyć kursowanie  2-3 krotnie.  



(2015/05/25 16:34)
Mamy prężne prywatne firmy....  cena 2,5zł/km,  są do wytargowania z umową na rok nawet okleją w barwy Sochaczewa te busy. Jeśli tylko dwukrotnie zwiększymy kursy mniejszym taborem to:a) mieszkańcy będą zadowolenib) oszczędzimy pieniądze by zwiększyć liczbę kursów na GŁÓWNYCH trzonowych liniach.

Ja rozumiem iż ZKM się może bać ale ten powinien postawić na linie główne  a te krańcówki  obsługiwać podwykonawcami na małym taborze bo często tak Jelcz M081 jest za duży.



(2015/05/25 16:45)
Podam przykład:

Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie w okresie od 01.01.2015r. do 31.12.2016r., usługi przewozu regularnego wykonywanej w ramach lokalnego transportu zbiorowego na liniach autobusowych funkcjonujących w ramach systemu komunikacji miejskiej łączącego obszar Gminy Raszyn z Warszawą, w ilości 221 260 (słownie: dwieście dwadzieścia jeden tysięcy dwieście sześćdziesiąt) +5%/-20% (plus pięć/ minus dwadzieścia) wozokilometrów, zwanych dalej wozokom,. z możliwością przedłużenia umowy o maksymalnie dwa miesiące.


Zwycięzca......   Europa Express City Sp. z o.o.  cena  zwycięscy 2,24zł za woz/km

Wymagania w SIWZ dla tego przetargu:

- nie starszy niż 2005  (w Sochaczewie to tylko 1x AMZ i 2x Solbusy i 1xAutosan sie łapią)
- EURO3
- co najmniej 35 pasażerów

do tego wymagania dotyczące kasowników, ubioru kierowcy, systemu informacji pasażerskiej.

Ale nie w imię ZKM.... będziemy jeździć po 6zł. !!!

Przykładowy autobus spełniający wymagania przetargu i wożący za 2,24zł  do zobaczenia tutaj http://phototrans.eu/14,689218,4.html  



(2015/05/25 17:09)
Koszty funkcjonowania komunikacji miejskiej to blisko 5 mln rocznie.Obecnie jestem za rozwiązaniem mieszanym przyszłości ZKM.
Czyli pozostawienie ZKM na kilku liniach.  Na pozostałe ogłosić przetarg i obsługiwać mniejszymi wozami ale częściej.   
Wystarczy powiedzieć iż koszt pas/km nie jest już tak radykalnie duży dla małych autobusów.
W związku z tym lepiej płacić  2,50zł/km i wykonywać 2mln kilometrów niż płacić 6 zł/km  i robic  800tys woz/km.









(2015/05/25 17:33)
Komunikacja publiczna to nie tylko autobusy.To także komunikacja rowerowa.To także organizacja ruchu w centrum miasta.To także ułatwienia w zakupie biletów i wspólne bilety z Kolejami Mazowieckimi.Ale jakoś w UM nikt o tym nie myśli.Może na forum zainicjujemy merytoryczną dyskusję nad tym problemem.Oto kilka moich propozycji.Niektóre z nich dosyć kontrowersyjne ale według mnie niezbędne.Należy ograniczyć ilość samochodów w centrum poprzez wprowadzenie strefy płatnego parkowania i rygorystyczne przestrzeganie przepisów ruchu drogowego.Rower miejski w sytuacji topograficznej naszego miasta jest rozwiązaniem niezbędnym i wartym wprowadzenia.Bilety czasowe , ale także bilety kupowane przez telefon komórkowy i wspólny bilet ZKM i KM.Należy przemyśleć sieć połączeń i rozmieszczenie przystanków (tutaj potrzebne są konsultacje społeczne).Nie wszystkie autobusy muszą jechać przez PKP, można też pomyśleć o liniach przyśpieszonych. Można by też przemyśleć na przykład powołanie z sąsiednimi gminami takiej "komunikacji powiatowej". Ogólnie temat jest bardzo obszerny, ale jeśli zbierzemy tutaj propozycje to możemy przygotować "gotowca" burmistrzowi i może zmusimy urzędników do działania.

(2015/05/25 17:53)
Płatne parkowanie na to za wcześnie (ryzyko wyborcze). Ale oczywiście to co wyprawiają kierowcy ze swoimi samochodami  to na lawety się nadaje. 
Strefa płatnego parkowanie nie rozwiąże problemu bo  najpierw sprawna komunikacja publiczna. Co do roweru publicznego... to znów za wcześnie.
Drogi rowerowe w Sochaczewie nie istnieją.  Najpierw infrastruktura i udogodnienia.Żadnych wyrwikółek sie dzisiaj dla rowerów na parkingach nie robi (chyba ,że w Sochaczewie).
Na dzień dobry wywaliłbym parking na samochody pod stacja  te 8-10 samochodów nie robi różnicy ale za to  zamienił to na ogrodzony placyk z prawdziwymi stojakami na rowery w kształcie  "U" z monitoringiem miejskim.
Gdy byłem w Hannoverze to na stacji znajdował się piętrowy  parking na 4 tysiace rowerów !!!!Inny świat...


(2015/05/25 22:15)
Nie piszę ze wszytko od razu.Ale sprawę rowerów i ścieżek rowerowych nie należy zostawiać na później. To teraz w ramach funduszy unijnych są na to środki. A rower miejski to dobry biznes i można tym zainteresować prywatny biznes.Nie musimy wyważać otwartych drzwi ,te rozwiązania już są tylko trzeba chcieć je wykorzystać.

(2015/05/25 22:36)
robbo2k
profesjonalna rozkminka!
prezes i cale dziadostwo pierdzace w stolki w ZKM na bruk! po 30 lat siedza i gowno potrafia.

(2015/05/26 08:08)
@robbo2k
Dobry temat, a i moment odpowiedni, wydaje mi się. Remont Staszica i utrudnienia z nim związane może być determinantem wprowadzenia dużych zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Zdaje się samo ZKM nie poradzi sobie z tym tematem.
Sądzę, że dobrze by było, żeby UM włączył się do tej rozmowy na zasadzie dialogu społecznego, a kto wie czy nie udałoby się zreorganizować z pożytkiem nie tylko dla mieszkańców, ale i dla budżetu miasta funkcjonowania tej skostniałej struktury komunikacyjnej.

(2015/05/26 09:15)
Na dzień dobry to się pewnie by przydało:a) liczenie pasażerówb) ankieta dobrze przygotowana
Ani jedno ani drugie pewnie ZKM nigdy nie robiło bo i po co jeszcze jakieś zmiany trzeba będzie robić?

(2015/05/26 10:15)
Trzeba się zastanowić nad pytaniami do ankiety dla pasażerów jakieś propozycje?

(2015/05/26 12:47)
najbardziej oczywiste:jaka trasa najczesciej jezdzisz? podaj przystanek poczatkowy i koncowy
ile razy dziennie lub w tygodniu? - okres do ustalenia
w jakich godzinach. tu mozna podac zakresy np 6-8 12-15 itd... trzeba dobrze je okreslic zeby dalo nam konkretne informacje ktore sa nam potrzebne
mozna taka ankiete np wypelnic przy zakupie biletow miesiecznych. umiescic ja w necie, lub odebrac w kazdym kiosku a pozniej mozna je zostawiac u kierowcy itp.
nie sadze zeby dzieciaki z ogolniaka czy gimbaza i podstawowka chcieli wypelniac ta ankiete. trzeba by pomyslec jak ja zformulowac zeby rodzice to zrobili za dzieci. jakies dodatkowe pytania. nie wiem.
do tego potrzebna kampania informacyjna

(2015/05/26 13:36)
Wstępna ankieta dotycząca funkcjonowania komunikacji miejskiej w Sochaczewie.
Ankieta dotycząca komunikacji miejskiej w Sochaczewie

(2015/05/26 14:45)
Coś link nie działa... Jak teraz nie zadziala to CTRL+C http://www.interankiety.pl/interankieta/625987f8eeb2ad

(2015/05/26 14:47)
Tfuuuuu     kto projektował to forum

do 3 razy sztuka

http://www.interankiety.pl/interankieta/f779680333cddd68402fee932ef7e76a

(2015/05/26 14:48)
Ja wszystko rozumiem i jestem za, ale może też czas pomyśleć na dodaniem autobusów do Brochowa? :) 

(2015/05/26 15:17)
Brochów jest poza granicami Sochaczewa i zapewne wymaga wsparcia władz gminnych.
Inna sprawa ze ZKM pewnie liczy jak za zboże więc może lepiej jakby gminy ościenne  zamiast finansować te parę kursów wprowadziły dwa razy tańsza konkurencje i nawet na tym zarabiały wożąc Sochaczewian na biletach ZKM za dopłatą.

(2015/05/26 15:33)
Wszystkie gminny sąsiednie (gm Sochaczew, Brochów, Nowa Sucha) obsługiwane przez ZKM Sochaczew zapłaciły do kasy ZKM  0,5mln.

(2015/05/26 15:35)