Opiekunka do dziecka

/ 29 odpowiedzi
Glodny, czytanie ze zrozumieniem jest dla ciebie zbyt trudne to poczytaj wypowiedzi keit jak pisała, że może to robić charytatywnie. Nikogo nie obrażam, staram się wytłumaczyć na czym polega opieka. Dlaczego jest taka stawka i dlaczego ta pani tak usilnie chce udowodnić, że można to robić za 5 złoty i dawać jeszcze soczki...jak szukasz sprzeczki to nie ze mną...
Zastanów się czy skierowałeś pretensje do odpowiedniej osoby? Mając pod opieką kilkoro dzieci za taką stawkę jest to opłacalne ale jak jedna osoba da sobie radę z takim obowiązkiem? W przedszkolach są Panie kucharki, pomoc i wychowawcy a tu jedna keit?  Pomyśl!!!

Karol

(2013/12/11 23:34)

Kochani,

Obserwuję ten wątek od jakiegoś czasu i jako osoba bezpośrednio zainteresowana tematem (od 3,5 roku pracuję jako opiekunka) chciałabym wypowiedzieć się na temat pracy opiekunek.  Należy zacząć od tego, że dla każdego rodzica zostawienie dziecka pod opieką bądź co bądź osoby obcej (nie można przecież poznać dobrze kogoś po dwóch spotkaniach) jest trudne. Nie każdy ma do dyspozycji bacie, ciocie itp. i nie każda mama ma możliwość przebywania z dzieckiem w domu (zazwyczaj jedna pensja to za mało , aby utrzymać rodzinę na przyzwoitym poziomie). Są również dzieci, które w żłobkach i przedszkolach po prostu często chorują, w związku z tym zatrudnienie opiekunki jest dobrym rozwiązaniem. Kochani, aby być dobra opiekunką trzeba po prostu KOCHAĆ DZIECI . To jest moim zdaniem podstawowa zasada, którą powinna się kierować osoby wykonująca tę pracę. Ktoś we wcześniejszym poście napisał, że kobiety decydują się na taką prace tylko ze względu na pieniądze. Ale nie wrzucajmy wszystkich do jednego worka, proszę. Myślę, że praca opiekunki nie jest do końca doceniana, głównie ze względu na panujące w naszym społeczeństwie przekonanie ,że " co to za praca bycie z dzieckiem w domu".