Polityka a kościół św. Wawrzyńca

/ 202 odpowiedzi / 6 zdjęć

Nie należę do krzykaczy i wyznawców skrajnych poglądów. Uważam się za człowieka tolerancyjnego. Ale też jestem żywo zainteresowana tym, co się dzieje wokół mnie, również w moim mieście. Dlatego chętnie czytam informacje pojawiające się w lokalnych mediach i staram się mieć własne zdanie na temat tego, w jakim kierunku zmierza, a w jakim powinien zmierzać Sochaczew. Jestem też katoliczką, od lat uczęszczającą do kościoła na pl. Kościuszki. Tyle tytułem wstępu, nie mam dużego doświadczenia we współczesnych, skrótowych formach wypowiadania się na forach itp., więc pewnie to, co chcę powiedzieć, zbyt długą będzie miało formę. Z góry przepraszam, ale chcę być dobrze zrozumiana.

Otóż uważam, że nastąpił zdecydowany przesyt polityki w kościele parafii św. Wawrzyńca. Od wielu tygodni obserwuję, że najważniejsza msza w niedzielę o godz. 12.30 nie może odbyć się bez obecności miejskich władz samorządowych, zajmujących pierwsze rzędy i obfotografowywanych już nie wiem przez kogo lub noszących dary do ołtarza. Co tydzień POMPA. Jakby już nic w mieście nie mogło się wydarzyć bez specjalnego występu na mszy św. Z tygodnia na tydzień moja rodzina jest coraz bardziej zażenowana. Ostatecznie podjęliśmy decyzję o zmianie godziny mszy, na którą będziemy uczęszczać, mimo iż ta o  12.30 była od wielu lat naszą ulubioną.