Sochaczewscy rowerzyści

/ 8 odpowiedzi
Wczoraj wieczorem wyruszyłem samochodem w drogę. Ciemno już było, siąpił deszcz, ale cóż trzeba, to trzeba. Wyjeżdżam z parkingu, rzut oka w prawo - widzę ciemność, rzut w lewo - czarna otchłań. Robię ruch do przodu i po hamulcu. Przede mną w światłach pojawił się nagle .... Rowerowy Ninja. Rower bez oświetlenia, ubiór bez odblasków - wiadomo ninja działa w skryciu, to inni muszą mieć się na baczności. Sam jestem kierowcą-rowerzystą i apeluję - Rowerzyści!!! Nie róbcie tak!!! Jeśli już musicie jeździć po ciemku, w deszczu, to BĄDŹCIE WIDOCZNI. Niech oświetlenie przednie i tylne oraz odblaski będą dla Was niezbędnym wyposażeniem. Zróbcie to dla siebie, swoich rodzin i pozostałych uczestników ruchu drogowego.
Polecam kamizelki odblaskowe. Mieszczą się nawet na najgrubsze kurtki. A ciemności dzięki Bogu niedługo się skończą. Jak mawiała moja babcia, święta Łuca (czyli Łucja, 13 grudnia, wczoraj) dnia przyrzuca. Dnia przybywa. Słońce coraz wyżej. Będzie nas wszystkich bardziej widać i w ogóle będzie jaśniej. ;-) 

(2014/12/14 22:47)

mks
Przesilenie zimowe przypada  zawsze na 21-22 grudnia, wiec jak może od 13 grudnia dnia przybywać?
A wracając do tematu - nowelizacja przepisów Prawa o ruchu drogowym, nałożyła obowiązek odblasków na pieszych poruszających się po zmroku, dlaczego nikt nie pomyślał o rowerzystach? Oczywiście musi jeszcze dużo wody w rzecze upłynąć... Najważniejsze jest, abyśmy sami w sobie zmienili podejście i włączyli myślenie. 

(2014/12/15 07:58)

miejsce na ktore kierowcy powinni zwrocic szczegolna uwage to ul. warszawska mniej wiecej od orlena do ronda.

1) centra handlowe powstaly a nikt nie pomyslal o zapewnieniu komunikacja i na tym odcinku jest po prostu wysyp rowerzystow i dosc czesto bez zadnego oswietlenia. w najlepszym przypadku latareczka z przodu trzymana w reku.
2) brak chodnika i mnostwo pieszych na poboczu
3) do tego odcinek drogi jest nie oswietlony