Tabuny TIR-ow na 600-lecia/Pi連udskiego...

/ 23 odpowiedzi

  • konto usuni皻e

witam, 
od jakiegos czasu zauwazylem zwiekszony ruch TIR-ow w socho, szczegolnie chodzi o jedyna tak naprawde, jeszcze nie zniszczona droge w socho , czyli 600-lecia/pilsudskiego. Ulice sa rugularnie rozjezdzane, w krotkim czasie zacznie przypominac pewnie nieslawna ulice Staszica, ktora praktycznie juz jezdzic sie nie da...Nie wspominam o halasie i smrodzie. Co najgorsze przypominaja sie stare czasy, kiedy to jeszcze nie bylo obwodnicy i caly ruch szedl Warszawska.
W zwiazku z tym pytanie, gdzie mozna zglosic problem w miescie? Mysle ze na poczatek znaki z ograniczeniem tonazu do chocby 10T przy zjezdzie z obwodnicy by wystarczyly...



POWINIEN BYC ZAKAZ WJAZDU DLA TIROW ZA WYJ﹗KIEM DOSTAWCOW TOWAROW,

(2014/06/24 08:21)

WIT
Wska盧ie drog dojazdu do Chemitexu, PCB Plecewice, ch這dnia Broch闚 i dziesi徠ki innych podmiot闚,
Je郵i chodzi o 600 Lecia to na razie alternatywy nie ma, a Pi連udskiego to zgadzam si z Wami cho posiadam znienawidzone przez Was TIRy , tu jest b陰d i bez sensu,  bo Pi連udskiego jest drog wojew鏚zk 705 , a logika by podpowiada豉 , 600 Lecia , Warszawska (k. Stadionu) dalej do obwodnicy, i z obwodnicy zjazd na 705 (w Boryszewie) , lepsza droga i szersza ni Pi連udskiego (szko豉, bloki) a sam tam mieszkam .....

(2014/06/24 08:32)

WIT
i co Wam wrzuc dla ciekawo軼i (refleksji)

Co by si sta這, gdyby stan窸y wszystkie ci篹ar闚ki?

Kierowcy samochod闚 ci篹arowych s bardzo wa積ym ogniwem gospodarki niemal ka盥ego 鈍iatowego kraju. Sprawd幟y co takiego by si sta這, gdyby wszyscy kierowcy rozpocz瘭i strajk.

M闚i si, 瞠 reklama jest d德igni handlu, jednak tak naprawd nieustanny rozw鎩 systemu gospodarczego zawdzi璚zamy kierowcom ci篹ar闚ek, kt鏎zy przewo膨 dziennie mn鏀two produkt闚. Gdyby nie oni, wszyscy cofn瘭iby鄉y si o kilkaset lat i musieliby鄉y na w豉sn r瘯 zdobywa produkty, poniewa p馧ki sklepowe by造by ca趾owicie puste.

(...) Pierwsze 24 godziny bez ci篹ar闚ek

Ju po pierwszej dobie bez samochod闚 ci篹arowych odczuliby鄉y pewne trudno軼i. Najpowa積iejszym zagro瞠niem by造by dostawy 鈔odk闚 medycznych do szpitali oraz przychodni, wobec czego zapasy uleg造by znacznemu skurczeniu. Podobnie by這by z paliwami na stacjach benzynowych, gdzie najprawdopodobniej b造skawicznie wzros造by ceny, ze wzgl璠u na coraz mniejsz liczb rezerw paliwowych.

(...) Miesi帷 bez ci篹ar闚ek

Po miesi帷u zatrzymania si wszystkich ci篹ar闚ek na 鈍iecie mog這by doj嗆 do rozprzestrzenienia si plagi chor鏏. Byliby鄉y bez dost瘼u do wody, a lekarze byliby bezradni.

(...) Za ka盥ym razem kiedy kto nie docenia pracy kierowcy samochodu ci篹arowego i narzeka na sznurek ci篹ar闚ek na drodze, warto pami皻a o tym jak istotny dla naszej cywilizacji sta si transport.

Czytaj ca造 artyku na tirstop.pl


(2014/06/24 08:40)

WIT
mo積a i na tory
Czy na te tory ?
http://biznesalert.pl/baldyga-infrastruktura-kolejowa-w-stanie-agonalnym/
 
z ceg陰 z Plecewic do υdzi te torami ? 

(2014/06/24 10:56)
witam, 
od jakiegos czasu zauwazylem zwiekszony ruch TIR-ow w socho, szczegolnie chodzi o jedyna tak naprawde, jeszcze nie zniszczona droge w socho , czyli 600-lecia/pilsudskiego. Ulice sa rugularnie rozjezdzane, w krotkim czasie zacznie przypominac pewnie nieslawna ulice Staszica, ktora praktycznie juz jezdzic sie nie da...Nie wspominam o halasie i smrodzie. Co najgorsze przypominaja sie stare czasy, kiedy to jeszcze nie bylo obwodnicy i caly ruch szedl Warszawska.
W zwiazku z tym pytanie, gdzie mozna zglosic problem w miescie? Mysle ze na poczatek znaki z ograniczeniem tonazu do chocby 10T przy zjezdzie z obwodnicy by wystarczyly...


Masz zupe軟ie racj ,przyda造by si znaki B-5 z ograniczeniem powy瞠j 3,5 T bo w ko鎍u po co jest obwodnica. O takie znaki trzeba wyst徙i do w豉dz miasta lub powiatowego zarz康u dr鏬. Wiele miast w Polsce wygra這 walk z tirami w mie軼ie, dlaczego wi璚 nie mo瞠my by kolejni ? A faktycznie sporo ich przyby這 w ostatnim czasie i wygl康a to tak jakby sobie przez miasto skraca造 drog. Tylko dlaczego 24 godziny na dob i to r闚nie pod moim domem ;-(

Tylko tak na prawd nie wiadomo czy to co da bo" ZAKAZ swoje a TIRY swoje", a nasi policjanci s tak ma這 widoczni, 瞠 na pewno nie egzekwowali by 豉mania przepis闚 i tiry nie znikn窸y by tak szybko z naszego miasta... a szkoda...

(2014/06/25 15:47)
Wska盧ie drog dojazdu do Chemitexu, PCB Plecewice, ch這dnia Broch闚 i dziesi徠ki innych podmiot闚,
Je郵i chodzi o 600 Lecia to na razie alternatywy nie ma, a Pi連udskiego to zgadzam si z Wami cho posiadam znienawidzone przez Was TIRy , tu jest b陰d i bez sensu,  bo Pi連udskiego jest drog wojew鏚zk 705 , a logika by podpowiada豉 , 600 Lecia , Warszawska (k. Stadionu) dalej do obwodnicy, i z obwodnicy zjazd na 705 (w Boryszewie) , lepsza droga i szersza ni Pi連udskiego (szko豉, bloki) a sam tam mieszkam .....




Wiec tak, ja tez siedze w szeroko pojetym transporcie i daleko mi do nienawisci jesli chodzi o TIRy. Wkurza mnie konkretna sytuacja, a raczej brak reakcji (rozwiazania problemu) ze strony miasta....Zgadzam, sie ze sensowniej (na pewno bezpieczniej)  bylo by jezdzic warszawska-600lecia, ale jesli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kase...1okm zaoszczedzone na kazdym przejezdzie jadac skrotem, daje przy 10 przejazdach 100km, czyli powiedzmy 30l paliwa zostaje w kieszeni (lub zostanie opchniete przez kierowce jako tzw oszczednosci:);.Swoja droga,firma z Brochowa wiedzie prym pod wzgledem rozjezdzania wspomniach ulic wg moich obserwacji...

(2014/06/26 23:55)



Masz zupe軟ie racj ,przyda造by si znaki B-5 z ograniczeniem powy瞠j 3,5 T bo w ko鎍u po co jest obwodnica. O takie znaki trzeba wyst徙i do w豉dz miasta lub powiatowego zarz康u dr鏬. Wiele miast w Polsce wygra這 walk z tirami w mie軼ie, dlaczego wi璚 nie mo瞠my by kolejni ? A faktycznie sporo ich przyby這 w ostatnim czasie i wygl康a to tak jakby sobie przez miasto skraca造 drog. Tylko dlaczego 24 godziny na dob i to r闚nie pod moim domem ;-(

Tylko tak na prawd nie wiadomo czy to co da bo" ZAKAZ swoje a TIRY swoje", a nasi policjanci s tak ma這 widoczni, 瞠 na pewno nie egzekwowali by 豉mania przepis闚 i tiry nie znikn窸y by tak szybko z naszego miasta... a szkoda...




Policja swoja droga, znaki swoja droga. postawmy znak, pozniej bedziemy sie martwic o reszte...w niedalekim Plonsku, postawienie znakow zakazujacych wjazdu TIRow do miasta przy zjezdzie z obwodnicy skutecznie rozwiazalo problem...czemu tak samo nie zrobic w Socho? 

(2014/06/27 00:02)
Zgadzam si i jak najbardziej jestem za, 瞠by  TIRY znikn窸y z centrum miasta, tylko s康z ,瞠 je郵i chcieliby鄉y pisa jakie og鏊ne pismo do odpowiednich w豉dz to musia這 by to  przedsi瞝zi璚ie wesprze wi璚ej os鏏 ni 3 czy 4 :-( 
Wiadomo im wi璚ej os鏏 o co walczy tym wi瘯sza szansa na wygran.

(2014/06/27 13:45)
 Tacy niby 鈍ietni kierowcy, maj ewysokie mniemanie o sobie  nazywaj samych siebie fachowcami, hehe. Tylko popatrzcie jak oni je盥瘸 rujnuj帷 nasze miasto. Kierowca w d.. j. ma kt鏎y nie potrafi przejecha po rondzie 瞠by nie przejecha bezpo鈔ednio po nim, albo 軼ina 逝ki demoluj帷 kraw篹niki, chodniki, wjazdy do posesji, liczba wykrocze drogowych przewy窺za wszystkie normy itd. Jestem w 120% za tym aby tiry znikn窸y z naszego miasta. Oni t逝macz si 瞠 tu maj bazy, to niech zrobia sobie bazy gdzie indziej,poza miastem. Ale 瞠nad jest to 瞠 po mie軼ie  tirami mo瞠sz je寮zi jak chcesz i nikt ci nic nie powie, ale  瞠by objecha miasto to masz pe軟o zakaz闚, mosty po kt鏎ych nie da si je寮zi itd.

(2014/06/27 14:36)
Powiem tak... Pier...cie si wszyscy w 貫b!!! Ciekawe co by軼ie powiedzieli na np. p豉tny wjazd na ul. Pokoju, 疾romskiego! Posraliby軼ie si z 瘸lu, 瞠 do targowiska macie daleko... Ale najlepiej widzie tylko sw鎩 koniec nosa! Tzw. punkt widzenia zale篡 od punktu siedzenia. Z jakiej okazji kto ma nadrabia cz瘰to kilkadziesi徠 kilometr闚 tylko dlatego, 瞠 komu innemu si to nie podoba. No chyba, 瞠 mo瞠 Ci co si im to tak nie podoba zwracaj r騜nic w kosztach, tj. koszt paliwa, koszt wcze郾iejszego ewentualnego serwisu, koszty op豉t drogowych, pracownika! Mi osobi軼ie te nie podobaj si poniszczone kraw篹niki i inne szkody wynikaj帷e z ich obecno軼i. Pragn przypomnie, 瞠 jednak to nie one staj na trawnikach, przy ulicach w centrach miast blokuj帷 przy tym ruch! Zastan闚my si i pomy郵my czy nie zrobimy tak decyzj komu ca趾iem niewinnemu krzywdy!

(2014/06/30 18:28)
Jajco,

Po to si buduje obwodnice, 瞠by wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta.
Gdyby nie by這 obwodnicy to ok, ale obwodnica jest i podobnie jak to jest na zachodzie europy za wjazd tira do miasta powinno sie p豉ci wysok kar, wtedy koszty oszcz璠no軼i o kt鏎ych piszesz szlak by trafi.
Przyk豉d kilku miast w Polsce pokazuje 瞠 mo積a sobie z tym poradzi, ale do tego trzeba mie kompetentnych pracownik闚 urz璠u miasta.

(2014/06/30 22:26)
Dok豉dnie i jeszcze nie wjedziesz do 軼is造ch centr闚 miast bez specjalnej naklejki na szyb nawet osob闚k 瞠 twoje auto spe軟ia norm Euro2 a tirem w szczeg鏊no軼i. Nigdzie na 鈍iecie baz transportowych, magazyn闚, ramp prze豉dunkowych nie buduje si w centrum tylko zawsze gdzie na obrze瘸ch , a jak jaki kierowca chce sobie stan望 pod blokiem bo  ma jakie swoje sprawy i mu tak wygodnie to potem mamy takie skutki 瞠 inni si denerwuj, problem jak zwykle w tym 瞠by jedna i druga strona by豉 usatysfakcjonowana.

(2014/06/30 23:35)
Sorry pomyli貫m, chodzi oczywi軼ie o norm Euro4

(2014/06/30 23:58)

Tak wszystko 豉dnie pi瘯nie! Tylko we嬈ie pod uwag jedn bardzo wa積 rzecz, a w豉軼iwie kilka:
1. Nasz miasto i jego bliskie okolice s bardzo cz瘰to nazywane zag喚biem transportowym wi璚 spora ilo嗆 ci篹ar闚ek nie powinna dziwi.

2. 95% tych firm i ich bazy powsta造 du穎 wcze郾iej ni nasza obwodnica (kt鏎a chcia nie chcia ci庵nie si w pewnym sensie przez miasto) zosta豉 wybudowana je郵i nawet nie zaprojektowana!

3. Ka盥a z tych firm p豉ci spore kwoty do bud瞠tu odpowiedniej dla nich gminy ramach podatku drogowego za u篡wanie tych dr鏬 jak r闚nie do Wojew鏚zkich Inspektorat闚 Ochrony 字odowiska za misj spalin!

4. W samej gminie Broch闚 naliczycie bez problemu kilka firm w kt鏎ych r闚nie bez problemu naliczycie w sumie ponad 200 ci篹ar闚ek. Nie zdajecie sobie sprawy ile jest tego w naszym powiecie!

Wracaj帷 do sprawy przejazd闚 przez ulic Pi連udskiego to wydaje mi si, 瞠 wprowadzenie zakazu przejazdu t drog by這by strza貫m w kolano! Bo wyobra嬈ie sobie, 瞠 ka盥a ci篹ar闚ka, kt鏎a potrzebuje dosta si w p馧nocne cz窷ci naszego miasta, jak r闚nie do gmin kt鏎e le膨 w tamtym rejonie i z powrotem, zamiast pokonywa skrzy穎wanie Pi連udskiego/Warszawska/600lecia na wprost jak to teraz ma w wi瘯szo軼i przypadk闚 miejsce nie jedzie prosto tylko skr璚a w prawo z Warszawskiej w 600lecia i odwrotnie. Bior帷 pod uwag, 瞠 co druga jest za豉dowana czyli wa篡 ok 40 ton nie daj wielkich szans na zbyt d逝gie wytrwanie w dobrym stanie temu skrzy穎waniu. Nie m闚i帷 ju o tym, 瞠 skrzy穎wanie to w og鏊e nie jest przystosowane do tego aby takie pojazdy mog造 wykonywa na nich manewry skr皻u. Zwyczajnie musia造by zajmowa dwa pasy co skutkuje w dalszej cz窷ci spowalnianiem ruchu wobec tych jad帷ych prosto ulic Warszawsk! Tak wi璚 wszystko ma swoje plusy i minusy jak to w 篡ciu i te jak to bywa nie da si wszystkich minus闚 wykluczy. Czasami trzeba zwyczajnie wybra mniejsze z這! Jak to w 篡ciu.

Olaf a Ty jak zwykle znawca 鈍iata a tak naprawd zwyczajnie si nie znasz! Najdalej by貫 w Lesznie ze 鈍iniami na targu a gadasz jakby rozumy pozjada. Ju kiedy prowadzi貫m z Tob dyskusj na temat jazdy po niemieckich autostradach i te musia貫 by m康rzejszy! Podaj mi 5 przyk豉d闚 miast do kt鏎ych aby wjecha potrzeba naklejek na szybie z norm emisji spalin, przy czym nie mog to by miasta Niemieckie!!!

(2014/07/04 19:09)
witam,
zbli瘸j si wybory, wi璚 mo瞠 kto z przysz造ch w豉dz zainteresuje si tematem? jest jakie sensowne rozwi您anie? swoja drog obecna ekipa ma temat g喚boko w dupie...
ps. Panie Jajco, to 瞠 praktycznie ka盥y rolnik ma cie瘸r闚k w brochowie , czy innym mlodzieszynie, widac jadac chocby rowerem po wioskach w okolicy sochaczewa. powoduje to ze kazda droga okolicy jest regularnie rozjezdzana przez tiry - wystarczy popatrzec cos sie stalo z droga mlodzieszyn-zukow-chodakow...nie wspominam o lekcewazeniu przez watplwej jakosci kierowcow amatorow przepisow (chocby regularnie 豉many ograniczenia tonazu na moscie na bzurze w chodakowie czy kozlowie), ograniczen predkosci itp...czy tak funkcjonuje "zagl瑿ie transportowe"?po drugie tak jak pisal ktos wczesniej, po to buduje sie obwodnice, 瞠by wyprowadzi ruch aut ciezarowych z miasta...mysle ze przy takim natezeniu ruchu, odcinek 600-lecia/Pilsudkiego bedzie w krotkim czasie przypominac jedna z najgorszych ulic w okolicy czyli, ul. Staszica...

(2014/08/05 07:13)
Panie tomaszsocho niech Pan nie pr鏏uje mi zamydli oczu drog do M這dzieszyna i tym, 瞠 zniszczy造 j ci篹ar闚ki bo to zwyczajnie nieprawda! Id帷 tym tokiem my郵enia mo積a si zapyta dlaczego drogi w gminie Broch闚 s w lepszym stanie, a jest tam sporo transportu! Ja r闚nie nie jestem zwolennikiem nadmiernej obecno軼i ci篹ar闚ek w centrach miast ale za to daleki jestem od totalnych zakaz闚 ich poruszania si w miastach. Zwyczajnie nie da si tego wykluczy je郵i ich bazy znajduj si w ich centrach lub te w ich okolicach!

Co do 豉mania przepis闚 to troch nieuczciwe jest wytykanie ich innym podczas gdy samemu si je 豉mie. Post鎩 sobie kiedy ca造 dzie na mo軼ie w ci庵u ulicy Mostowej (bo pewnie o ten most Ci chodzi) i policz sobie ile ci篹ar闚ek tamt璠y przeje盥瘸 w ci庵u dnia, a nast瘼nie podziel to przez ilo嗆 takich samych pojazd闚 przeje盥瘸j帷ych przez most na Utracie w Trojanowie. Wynik mo瞠 da Ci do my郵enia, 瞠 odsetek jest znikomy wi璚 nie jest to 瘸dnym argumentem w tej dyskusji. Z reszt to samo ma si w przypadku mostu w Koz這wie. Najzwyczajniej w 鈍iecie te b康 co b康 nieliczne przypadki nie mog decydowa o ca這kszta販ie. Analogicznie ca貫mu naszemu narodowi powinno si wtedy zakaza w og鏊e je寮zi bo jako nar鏚 nagminnie przepisy 豉miemy (Ty pewnie te). Co do pr璠ko軼i to ci篹ar闚ki po naszych drogach poruszaj si zdecydowanie wolniej ni pojazdy osobowe wi璚 po raz kolejny pleciesz g逝poty.

Je郵i chodzi za o obwodnice to nie zapominajmy, 瞠 ich budowlom r闚nie towarzysz sprzeciwy i to czasem bardzo zdecydowane os鏏 kt鏎ym chcemy te same ci篹ar闚ki podsun望 po dom! Wi璚 mo瞠 warto zamiast widzie tylko czubek swego nosa spojrze na ten temat z troch szerszej strony i szuka lepszych rozwi您a ni tylko zakazy.

Temat ten od zawsze by tematem w kt鏎ym spotykaj si dwa przeciwne bieguny. Nie mo積a natomiast sprowadza wszystkiego do absurdu!

(2014/08/05 22:26)
Jojco,

Osoba kt鏎a sprowadza ten temat do absurdu jeste Ty.

Przeciwko budowie obwodnicy protestowa豉 garstka ludzi a za budow 95 % mieszka鎍闚 Sochaczewa. Czy瘺y uwa瘸 瞠 budowa obwodnic jest niepotrzebna ?

Co do 豉mania przepis闚, wiesz ile samochod闚 osobowych musi przejecha przez drog 瞠by ja tak zniszczy jak jeden prze豉dowany tir - co jest norma w鈔鏚 w豉軼icieli takich samochod闚.
Tak wi璚 nie wytykaj innym b喚d闚 tylko zacznij od siebie.

Dla tir闚 jad帷ych do Brochowa jest droga prowadz帷a przez 疾lazow Wole.

(2014/08/06 09:20)
My郵, 瞠 ok 95% os鏏 kt鏎ym ta obwodnica podzieli豉 dzia趾i tudzie przeje盥瘸 ko這 dom闚 m闚i豉 "nie"! Nigdzie nawet s這wem nie wspomnia貫m o tym, 瞠 obwodnic budowa nie nale篡 i generalnie g... mnie obchodzi gdzie si je buduje wa積e, 瞠 si buduje bo to niew徠pliwie umila zar闚no ruch jak i 篡cie w mie軼ie. Tego nawet nie neguj. Ale wed逝g mnie zakazy przejazdu przez miasta dla ci篹ar闚ek kt鏎e maj uzasadniony pow鏚 by tamt璠y jecha (czyt. dojazd do miejsca za豉dunku/wy豉dunku, dojazd do serwisu, dojazd do bazy, czy te cho熲y 100 innych  powod闚 kt鏎e s podstawowym warunkiem tego przejazdu) nie s fair w stosunku do os鏏 kt鏎e np. pracuj w tej bran篡 czy te prowadz w niej dzia豉lno嗆.

Co do zniszcze drogi to jest to zarzut niesprawiedliwy! Masa por闚nywanych pojazd闚 ma si nijak do siebie bo jak por闚na mas 40 ton do cho熲y 3 ton, kt鏎e wa篡 SUV! Cho tu zgadzam si z Tob, 瞠 prze豉dowany pojazd znacznie gorzej wp造wa na jako嗆 drogi, ni ten kt鏎ego waga mie軼i si w normach tylko jaka jest r騜nica czy jedzie on obwodnic a miastem... Zniszczenia te same... Odwracaj帷 zarzut mo積a powiedzie ile ci篹ar闚ek musi doprowadzi do wypadku by obra瞠nia odnios豉 taka sama ilo嗆 os鏏 co w przypadku osob闚ek. Te procentowo wyjdzie kiepsko bo osob闚ek je寮zi po prostu wi璚ej i nie warto por闚nywa!

Jedyny b陰d jak komu wytykam to ci庵le toczy si o nim dyskusja!

Bardzo ch皻nie poznam proponowany przez Ciebie objazd. Zobaczymy jak mocny jeste w temacie dost瘼no軼i dla ci篹ar闚ek i ogranicze tona穎wych w naszym mie軼ie i jego bliskich okolicach!

Przez 疾lazow Wol? Niby jak? I co z lud幟i mieszkaj帷ymi od tamtej strony miasta i wsi po這穎nych wzd逝 drogi kt鏎 proponujesz? Co to jest jaka gorsza kategoria ludzi, 瞠 ci篹ar闚ki zamiast jecha najbardziej dogodn drog mia造by akurat j omija bo dla Was dogodniejsza jest ta z drugiej strony! Przecie to bez sensu!

Proponuj zapozna si ze znaczeniem s這wa absurd!

(2014/08/07 14:48)
Jeden podstawowy argument:
w normalnych krajach, do miasta kt鏎e ma obwodnice nie wolno wje盥瘸 tzw. tranzytem. co nie dotyczy dostaw czy firm kt鏎e prowadz dzia豉lno嗆 transportow na terenie danego miasta. Cho droga dojazdowa ma by jak najmniej uci捫liwa dla mieszka鎍闚.

PS. Ludzie po tamtej stronie nie s gorsi, tylko mieszkaj w terenie s豉bo zurbanizowanym czyli przy drodze po kt鏎ej prowadzony jest tranzyt.

(2014/08/07 21:19)
A no widzisz w normalnych krajach... My w takim niestety nie mieszkamy! Bo np. do Warszawy w godz. 7-10 i 16-18 cho熲y mia tam sw鎩 punkt docelowy czy te za豉dunek i tak nie mo積a wjecha!

A teraz wracaj帷 na nasze podw鏎ko to pragn zauwa篡, 瞠 95% tych ci篹ar闚ek kt鏎e przeje盥瘸j drogami wymienionymi w tej dyskusji pod捫a na swoje bazy tudzie z nich wyje盥瘸.

Nie bardzo rozumiem zale積o嗆 terenu ma這 zurbanizowanego od tranzytu. Czyli wszystko na wie wyp璠zi... A p騧niej m闚i, 瞠 ro郵inno嗆, zbo瘸, owoce i wszystko inne s s豉bej jako軼i bo przy drodze!

(2014/08/09 18:26)
wracaj帷 do tematu...g堯wna ulica w sporym mie軼ie,  centrum europy, niedaleko stolicy...
poznajecie?
ps. wybory , wybory i po wyborach...a my nadal siedzimy w g*wnie...

(2015/03/30 03:41)
Dodaj z jakiego dnia jest to zdj璚ie, tzn. kiedy by這 zrobione.
Mo瞠 to dzie w kt鏎ym na DK50 Wyszogr鏚 - M這dzieszyn dosz這 do 鄉iertelnego wypadku albo te w dniu kiedy to przewr鏂i豉 si cysterna na rondzie w Ruszkach. W闚czas obydwa objazdy by造 poprowadzone drogami 575 oraz 705. Ulica kt鏎 ukazuje to zdj璚ie jest ci庵iem drogi 705. Dzi瘯uj pozdrawiam :)

(2015/03/31 12:32)